Egyesületi kerékpártúra az Öreg-kő-höz

Június 22-én, csodálatosan kellemes időben indult az egyesület "sport" tagozata kerékpártúrázni. :) Bajót volt a cél, és a fölötte magasodó Öreg-kő, és a Jankovich barlang. Bajnán a sörözőnél kávézgatás közben tudtuk meg, hogy a Bajóti úton most van az Esztergom Rallye. Jött az újratervezés...

Péliföldszentkereszt irányába vettük utunkat, és egy jó 5 kilométeres kerülővel jutottunk el az Öreg-kő lábához. A kellően fáradt csapat a csúcstámadás előtt egy alaptábort hozott létre és hamár tábor akkor legyen tábortűz... és lett. Sütögetésbe csapott át a táborépítés, majd a szenes menü elfogyasztása után nekiindultunk a csúcsnak. Az alaptáborban maradt néhány serpa és a biciklik, innen már gyalog mentünk az országos kék jelzésen a barlangokig, illetve a csúcsra.

A Jankovich barlang nagyon érdekes, az első nagyobb barlangterem tetején egy szinte szabályos kör alakú lyuk tátong és mint egy tetőablak, napfénnyel árasztja el a termet. A néhány elhullott denevérnek és a még élők jelentős mennyiségű ürülékének köszönhetően hiába volt nyitva a tetőablak, nincs az a légfrissítő ami képes lett volna maradásra bírni minket, ezért gyorsan továbbálltunk és egy meredek kaptatón a hegy tetejére másztunk fel. A kilátás pazar a sziklacsúcsról, láttuk a Bazilikát és a Dunakanyar kezdetét.

A sikeres csúcstámadás után gyorsan visszaértünk az alaptáborba, ahol a serpáink is kipihenték már magukat, így hazafelé kormányoztuk drótszamarainkat.

Péliföldszentkereszten a szent kútnál friss vizet vételeztünk, a gyerekek beültek a főserpa sárga kisérőautójába - a felnőttek meg keményen tekerve leküzdötték a hazavezető utat.

Útközben Sárisápon elénk ugrott egy erőszakos cukrászda és addig-addig tukmálta a csapatra az egyébként senkinek nem kellő fagylaltját hogy a végén nagy nehezen elfogadtuk....

Mindenki kellően elfáradt, de sebaj, majd kipihenjük magunkat a dolgos hétköznapokon!